شعار سال
چهارشنبه 25 مهر 1403
  • 1403/05/30 - 13:39
  • - تعداد بازدید: 83
  • - تعداد بازدیدکننده: 72
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
اجرای طرح فناوری های نوظهور و مشاغل آینده

اجرای طرح آموزش فناوری‌های نوظهور و مشاغل آینده برای تحول اقتصاد رقومی

اجرای طرح آموزش فناوری‌های نوظهور و مشاغل آینده برای تحول اقتصاد رقومی

    طرح «آموزش فناوری های نوظهور و مشاغل آینده برای تحول اقتصاد رقومی» در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تدوین شد. این طرح به منظور اجرای تکالیف مصرح در بند7 ماده چهار اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای «طراحی، تدوین و اجرای برنامه‌های آموزش فنی، حرفه‌ای و مهارتی غیررسمی به‌صورت دولتی، غیردولتی، نیمه‌دولتی (تعاملی) و مشارکت بین‌المللی در قالب آموزش‌ های حضوری (مستقیم)، نیمه‌حضوری و مجازی بر ‌اساس نیاز بازار کار در حرف و مشاغل مختلف» براساس وظایفی که سازمان آموزش فنی و حرفه ای در بند 17 ماده4 اساسنامه فوق برای مطالعه و شناسایی تغییرات بازار آموزش مهارت ها،فناوری ها، شایستگی ها و شیوه های نوین مهارت آموزی در سطح ملی و بین المللی و نیازهای بازار کار فعلی و آتی و مشاغل آینده برعهده دارد، تدوین شده است.

مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش، بیان داشت: این طرح آموزش کلیه فناوری های جدید را در بر می گیرد لیکن بدلیل ضروت، آموزش 16 فناوری پیشرو در گزارش مجمع جهانی اقتصاد، در اولویت قرار گرفته است. در فاز اول اجرایی این طرح برای آموزش شش فناوری هوش مصنوعی و علم داده، محاسبات ابری، اینترنت اشیا، بلاک چین، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و امنیت سایبری که با فناوری های مذکور در سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی و سند برنامه پنجساله هفتم پیشرفت نیز تطابق دارد،  برنامه ریزی شد.

رضایی افزود: با همکاری ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها مکان استقرار کارگاه های آموزشی این فناوری ها و همچنین مربیان بخش دولتی برای بکارگیری درکارگاه های مذکور شناسایی گردید. با توجه به نیاز اغلب مشاغل به مهارتهای حوزه فناوری هوش مصنوعی، ایجاد کارگاه مرتبط در کلیه استان ها در اولویت قرار گرفت و در «سومین جشنواره ملی مهارت» با حضور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات لشگری و کشوری 31 کارگاه فناوری هوش مصنوعی در مراکز دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای بطور همزمان در سراسر کشور افتتاح شد. همچنین تعداد 117 نفر از مربیان سازمان  با مدارک مرتبط با هوش مصنوعی در سطح کشور انتخاب و در دو مرحله تحت بازآموزی و آموزش قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش، بیان داشت: شایان توجه است که این طرح مورد استقبال و تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین نهادهای داخلی و بین المللی قرار گرفته است.

  • گروه خبری : اخبار,دانشجویان,دانش آموزان,سربازان وظیفه,زندانیان,افراد دارای معلولیت,زنان سرپرست خانوار,آسیب دیدگان اجتماعی (خانواده های آسیب دیده از اعتیاد),معتادین بهبود یافته,ساکنین مناطق روستایی,عشایر,ساکنین سکونتگاه غیر رسمی,ساکنین مناطق محروم مرزی,دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی,زنان خانه دار,کودکان کارو خیابان,جلسات دفتر
  • کد خبر : 115325
کلمات کلیدی
فریبا  ارشدی مقدم
خبرنگار

فریبا ارشدی مقدم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب